Kézműves goth ékszerek/Handmade gothic jewelry

2020. március 28. 10:11 - Gothicrosetteblog

Story of Gothic Rosette chokers / Gothic Rosette nyakpántok története

Korábban született már nyakpántokról szóló blogbejegyzés, mely általánosságban ezek múltját mutatja be. Ha lemaradtál róla vagy kíváncsi vagy rá itt el tudod olvasni.

Most viszont a Gothic Rosette nyakpántokról szeretnék  részletesebben mesélni. Ők voltak a Gothic Rosette első ékszerei.  

A viktoriánus goth öltözék elengedhetetlen kellékének bizonyult, ebből ihletet merítve készült el az első viktoriánus stílusú eladásra szánt nyakpántom. Két oldalú fodorra varrtam alulra és felülre egy-egy díszítő csipkeszalagot.  Erre került rá egy fém medál, melybe saját festményem reprodukcióját tettem. Három lánccal díszítettem, ezeknek a végeire csepp alakú gyémánt jellegű köveket aggattam.

EN:

I had written of the choker earlier in my blog. It was about the choker's history. You can read it here if you like it. This post is going to be another one of chokers but I'm writing now of the Gothic Rosette choker story from the beginning.

Chokers were the most unusual type of jewelries when I met the gothic subculture. It was something special compared to common accessories like necklaces or bracelets .That means, they were very inspiring, and created my first choker for sale from black laces with glass cabochon decoration where the photo was a reproduction of my  painting.

 

gggggth.jpg

Készítettem még pár darabot ebből a fajtából, mikor a szalagra alul felül 1-1 sima csipkét varrtam. Ő a legegyszerűbb típusú nyakpántok közé tartozik a szalag varrás és kombináció szempontjából. Hamar túlléptem rajta és ezután igyekeztem másképp összerakni a nyakpántokat.

EN:

I made some more similar chokers from 3 tapes like the one above and below in the picture. These belong to the simple type chokers, so I was very excited to make some more complicated ones.

lilakoves.jpg

Következő lépésként fodorszerűen varrtam a csipkéket, és némelyiket egymásra illesztettem. Az egyediségét pedig tovább fokoztam azzal, hogy különféle díszítő elemeket váltogattam hozzájuk.

Az alábbi képen található ékszer különlegessége, hogy a szatént egymásra hajtogattam két oldalt megvarrva és az alsó csipkeszalagot fodorszerűen varrtam.

EN:

The next step was when I stared to sew laces as frills and put them together in different ways.You can see this in the photo below. A satin and lace as a frill.

I always worked on keep it unique and different so I used more type of laces, sewed them many ways and decorated chokers with several ways.

festennyelnyakpant.jpg

piroskovesnyakpant.jpg

lilakovesnyakpant2.jpg

bronzlolita.jpg

 

Pókos viktoriánus nyakpánt- melynek egy kb 3centi széles bársonyszalag a közepe, erre varrtam két sor díszítő csipkét és természetesen alul felül is kapott 1-1 sor más mintájú csipkeszalagot. Meglehetősen előkelő viktoriánus nyakpánt született ezen szalagok kombinációjából.

EN:

Victorian choker with spider pendant- made from a 3 cm wide velvet tape, sewed some more laces on it and some others to both side. So an elegant victorian choker was born from this combination.

pokosny.jpg

Eleinte a fekete, bordó, lila és kék színeket vagyis a tipikusan goth megjelenéshez illeszkedőeket használtam, többnyire ezüst szerelékekkel, időnként bronzzal. Később élénkebb árnyalatokat is kipróbáltam a fekete mellé, mint pl. a  világoskék, vagy a lila világosabb árnyalata, esetleg a ezüst.

EN:

The first pieces were black combined dark red or purple, and blue to fit to the gothic taste the best, then I tried more colors out, like light blue, purple or silver.

kekfodros.jpg

bordokeresztesnykpnt.jpg

bluewonder.jpg

ez3.jpg

ezustch.jpg

 

Egy vörös köves goth kiránynő nyakpánt széles szaténszalaggal és nagy fémdíszekkel.

EN:

A gothic queen choker with red cabochon and huge silver ornaments.

vorosgothnykpnt.jpg

 

Új világ nyílt meg előttem az alkotásban mikor elkezdtem steampunk stílusban is nyakpántokat készíteni. Hirtelen számos ötletem támadt a barna és törtfehér árnyalatokból a bronzzal kombinálva. Ugyanakkor ide is passzolt a fekete.

EN:

New creating period had started when I discovered the colors of steampunk style. The tones of brown and beige mixed with black  inspired me so much.

steampunkfeherbordo.jpg

Az első Gothic Rosette ékszerek melyeket igyekeztem egy tematika szerint rendezni. Itt kapott helyet szintén elsőként a nyakkendős nyakpánt, mely annyit jelent, hogy középen nem csupán egy medál található hanem e köré csipke és szaténszalag kerül mint egy nyakkendő.

 

EN:

The very first Gothic Rosette jewelries that I put together into collection and gave a concept to it. I made my first choker with a "tie" which means I sewed laces around the cabochon.

tavaszistampunkollekcio.jpg

Díszítőelemként legtöbbször a nyakpánt közepére ovális fém keretet illesztek , melybe festett üveglencsét ragasztok. Ennek a festésnek is vannak különféle módjai, mely további lehetőségeket nyújt afelé hogy mindegyik különböző lehessen. Néha süthető gyurmából formázok emberi vagy állati koponyát a fém keretbe. Máskor fém díszt ragasztok, és drótmedál is került már a nyakpánt közepére dísznek.

 

A "nyakkendős" nyakpánt :)

The "tie" choker :)

steampumkkoll4.jpg

Model: Genoveva Bizarr

Photo: Monika Fertschnig Fotografie

zjasmin.jpg

Na de a nyakpánt nem a múlté, mert jelenleg is van néhány elérhető Gothic Rosette nyakpánt ITT. Ezenfelül pedig végignézve ezt a sok régi képet, újabb ötleteim támadtak, melyekből további érdekes és különleges ékszerek fognak születni a jövőben is. :)

EN:

As decoration I often use oval frame with painted glass cabochons or animal or human skulls that are made of polymer clay. I also made choker with wire wrapped eye pendans. These mehtods are help me to create so many different chokers.

But coming back to the present there are some available chokers now HERE. or HERE. I'm also planning to make new ones in the future. :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gothicrosette.blog.hu/api/trackback/id/tr5615547448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Kézműves goth ékszerek/Handmade gothic jewelry
süti beállítások módosítása